سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشته های دخترک

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نانو USM چیست و عملکرد آن در لنز های کانن به چه صورت می باشد ؟


نانو USM چیست و عملکرد آن در لنز های کانن به چه صورت می باشد ؟

موتور فوکوس جدید و پیشگامانه ای که اولین بار در درون لنز کانن EF-S18-135mm f / 3.5-5.6 IS USM  ،  استفاده شده است , با نام فنی Nano USM یک قطعه بسیار کوچک است که  از نوک انگشت شما کوچکتر می باشد  ، اما با ئجود این اندازه بسیار کوچک ؛ دارای سرعت هدایت بسیار بالا و پاسخگویی  بسیار عالی است . در این مطلب تفاوت  انواع مختلف موتور فوکوس های USM و تفاوت های آنها در درون لنز های کانن را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده ایم .

USM چیست؟

 عبارت "USM"  مخفف " Ultrasonic Motor" است و این نوعی موتور الکتریکی است که برای به حرکت در آوردن  مکانیسم AF  (فوکوس خودکار) در لنزهای کانن استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست ،  USM ها برای عملکرد خود ؛  از لرزشهای اولتراسونیک  ؛ نیرو می گیرند.

[مشخصات فنی] نحوه کارکرد لنز های USM :

هر موتور اتوفوکوس  USM شامل بخش های زیر می باشد :

- استاتوری که هنگام اعمال جریان ، ارتعاشات فراصوت ایجاد می کند. و

- روتور یا لغزنده ای که در پاسخ به جریان می چرخد / می لغزد (بسته به نوع USM  ) و باعث حرکت عدسی  های  فوکوس دهنده در لنز می شود.

استاتور از بخش های زیر ساخته شده است :

- یک عنصر پیزوالکتریک سرامیکی که

الف) جریانهای الکتریکی را به بدنه استاتور هدایت می کند و

ب) ارتعاشات فراصوتی را از آنها ایجاد می کند.  

- بدنه ای از فلز انعطاف پذیر که با اعمال جریان ؛ تغییر شکل می دهد.

این قطعات با همکاری یکدیگر ، ارتعاشات فراصوت را به حرکتی تبدیل می کنند که مکانیسم AF را درون لنز قرار داده و آنرا به حرکت در می آورد .

 

سه نوع مختلف USM

  Ring USM : به وجود آورنده یک گشتاور قدرتمند برای به حرکت در آوردن عدسی  های بزرگ در درون لنز های  بسیار بزرگ  استفاده می شود

استاتور و روتور بزرگ Ring USM منجر به چرخش آهسته ای می شود که گشتاور قدرتمندی تولید می کند. به همین دلیل است که این فناوری به طور گسترده ای  بر روی لنزهایی استفاده می شود که دارای بخش های فوکوس دهی بسیار سنگینی از قبیل دیافراگم بزرگ و عدسی های تله فوتو فوق العاده سنگین هستند.

 

Micro USM  وMicro USM II   : برای لنزهای کوچکتر بسیار مناسب است

 

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی تعمیر دوربین کانن